30 juni 2009

Valpar planeras - Litter is planned

Juni (Ch Play A While Late Red Autumnhop Ale) överraskade oss totalt genom att börja löpa månader innan tidigare intervaller och nu efter mycket funderande så har jag bestämt mig för att hon skall paras. På fredag (3/3) åker Juni och jag till Stockholm för vidare båtfärd till Helsingfors. Juni skall paras med en äldre herre vid namnet C’Mere Ack Ack. Jag såg ”Pedro” för ca 8 år sedan första gången då han ställdes ut under mig när jag dömde åt Finska Whippetklubben och han trots sin unga ålder var bland de sista fem hanarna. Pedros stamtavla består till stor del av de hundar och kullar jag hade på 90-talet och han är bl. a barnbarn till min fantastiska Buddha (Ch Play A While XXXX) men också barnbarn till exceptionellt duktiga avelstiken Ch Play A While Fantasiregn.

Så om allt går som planerat så blir det förhoppningsvis valpar i början av september.

Juni (Ch Play A While Late Red Autumnhop Ale) took us bu surprise when she started her season months before earlier intervals and after a lot of thinking I have decided to mate her. Friday July third Juni and I will drive up to Stockholm to catch a ferry to Helsinki in Finland. Juni will be mated to an older gentleman by the name C´Mere Ack Ack. I saw Pedro some eight years ago for the first time when I judged the Finnish Whippet Club open show and Pedro in spite of his young age managed to be among the last five dogs entered. Pedro’s pedigree consists largely about the dogs and litters I had back in the nineties and he is a grandchild of my beloved Buddha (Ch Play A While XXXX) but also a grandchild of the exceptionally good brood bitch Ch Play A While Fantasiregn.

If everything goes as planned there will be puppies at the beginning of September.

Link to the planned mating/Länk till den planerade parningen

Inga kommentarer: