4 sep. 2008

Inga utställningar i helgen - No shows this weekend....

Det var tänkt att jag skulle åka till Sandviken och Högbo Bruk i dagarna två i helgen men så blir det icke… Juni som skulle ställas ut har behagat skada sig och haltar rejält så det är bara att ställa in. En rejäl muskelskada har hon drabbats av. Min arbetsgivare blev glad när han fick höra att jag inte kommer iväg då det är öppet hus på lördag förmiddag här på skolan. Vi kör lektioner mellan 08.00 och 12.00 och vems som helst får komma och vara med. Skolan fyller 40 år så det bli även massa andra aktiviteter och på eftermiddagen så serveras det mat från hotellet som alltid har supermat!!! Jag tyckte lite synd om de vikarier jag skulle ha haft då det inte är så lätt att hoppa in och köra en SO-lektion om man inte vanligtvis håller på med det och sedan en extra publik på kanske 40 personer gör det inte lättare, så de blir lättade när jag berättar att jag tar över själv!!

Was suppose to have shown Juni (Play A While Late Red Autumnhop Ale) both Saturday and Sunday this coming weekend but she has injured her self and so it was just to cancel…. We have “open house” at my work this coming Saturday and my employer was happy that I will participate. Open house means that we will have lessons in the school were I work and everyone is welcome to take part. The school is celebrating 40 years so there are a lot of activities going on. The substitute teachers were very happy that I will have the lessons as it can be a bit nerve wrecking to have lessons with an additional 40 persons in the class room, mainly parents.

3 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Vi skickar krya-på-sig hälsningar till mamma Juni! Hoppas helgen blir trevlig ändå :)

Mona Lindström sa...

Tråkigt, hoppas hon snart läker ihop. Brorsan Chivas är på fortsättningskurs i agility på brukshundsklubben ikväll. Spöregn men vem bryr sig, inte Chivas ialla fall.

Sagoruna sa...

Å vad synd, stackars Juni vi håller tummarna för att hon blir ohalt och frisk så snart som möjligt!