24 sep. 2008

Snart "gubbe" - Soon an "old man"....

Kommande helg når jag den aktningsvärda åldern av 40 år och börjar väl kanske närma mig gubbstadiet??? Skämt åsido så berör dig mig inte alls och för att vara ärlig roar det mig med personer som har "åldersnoja". Man är väl ändå inte äldre än vad man känner sig, eller?? Då jag rör mig kring unga människor dagarna långa inser jag att ålder är något som man måste bli lite äldre för att förstå. För en 15-åring är någon som är 20 urgammal och att kunna förstå ålder kräver att man passerar tjugostrecket tror jag. Jag har gett mig själv en trevlig födelsedagspresent till mig själv och om ca två veckor återkommer jag om vad jag upplevt!

This coming weekend I will be an”old man” as I will be 40 years old. No, I don’t feel like an old man and to be honest I am quite amused by people who are in “agony” about their age!! I think one is not older than how one feels – correct? As I am among young people through my work I realise that young people have a very weird sense about age and it seems as one have to reach at least twenty to develop a logical sense about age. For the fifteen year olds that I meet on a daily basis people who are twenty are really old… I have given myself a birthday present and in about two weeks time I will get back sharing my experiences

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dej. Ålder vad är det? Det är väl sättet att se på saker och hur man mår fysiskt som talar om vem du är och inte åldern. Själv tyckte jag det var underbart att passera 40. kram
Anna-carin