30 apr. 2008

Trädgård

Hatar att hålla på med vår trädgård och har ingen förståelse för alla som säger att det är så roligt och "avslappnande"....... I morgon kommer morsan och farsan hit och då får farsan peka och förklara vad som bör göras samt att han tar med motorsågen och kan kapa en del som verkligen måste bort!! Sedan så skall jag faktikst köpa lite nya växter och plantera så att det ser lite trevligare ut, men kan inte vänta tills allt är gjort, det är ju så tråkigt....... Det skulle väl vara en av mycket få fördelar med att bo i lägenhet men då andra fördelar överväger är det hus på landet som gäller!!

Innan huset köptes hyrdes ett hus utanför "idyllen" Kvänum och de första åren lejde husägaren ut trädgårdsarbetet till en gammal kyrkovaktmästare som höll den i prima skick (tycker det är jättetervligt med en fin trädgård bara jag slipper sköta den....). När vi en gång hade besök från utlandet så undrade de vem det var som gick runt och krattade och fixade ute i trädgården varvid jag svarade: "It's our gardener"!!! Det lät ganska lyxigt att säga det även om det inte var hela sanningen.....

2 kommentarer:

Mona Lindström sa...

Du har min fulla förståelse med det där med trädgårdsarbete. Fy säger jag bara. Sen de där som påstår att kapa och klyva ved skulle vara avkopplande, köper det inte. Därför är det nu pellets som gäller och en underbar man som sköter om det hela.

Linda Esseholt sa...

De enda som är intresserade av trädgårdsskötsel i min familj är basenjisarna. De gräver gärna stora gropar, äter gräs och springer runt med glädje och entusiasm. Det sistnämda i betydligt större portion än vad husse känner när han vallar gräsklipparen :-)Du bor ju iallafall mitt ute på en leråker där bara besökare,vovvar och sambo lägger märke till trädgården. Tänk på stackars mig som bor granne med en kyrkogård. Besökarna sneglar dagligen över häcken in i vår trädgård som har en touch av english park (dvs vildvuxet). Fast de har nog mer ont av det än vad jag har....