5 maj 2008

Hektiskt på jobbet.....

Håller som bäst på med utvecklingssamtal på jobbet. Ledningen har uppmanat oss att hålla så många som går dagtid, men det betyder att dagarna blir oändligt mer hektiska och det är tur att jag numera endast är handledare till 12 elever. Mitt första år jag jobbade hade jag 34 samtal varje termin...... Som tur är i stort sett alla de elever jag är handledare för av den "välartade" sorten så i stort sett alla samtal är av den trevligare sorten. I tidningar lyfts ju alltid allt negativt fram så nu kan jag istället berätta om att klassen jag och min kollega ansvarar för är ytterst trevlig!!!! Får väl passa på och skryta också. December 2006 var skolverket hos oss i ca en vecka och vi blev grundligt "analyserade" och i rapporten skrev de att de i stort sett aldrig tidigare besökt en skola med så bra social miljö!!!!

Nu är det ca 6 veckor kvar innan efterlängtad semester kommer!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att hör något positivt om våra barn. Alla kan ju inte vara av den värsta sorten dom flesta är ju trevliga normala människor.