23 okt. 2008

Vecka 44

Håll tummarna för att det blir fint höstväder nästa vecka då hundarna och jag skall ut på långa turer varje dag. Antingen kommer vi att gå långt eller ta en joggingrunda (det har blivit lite si och så med det sista tiden så jag måsta ta mig i kragen…) under vecka 44 då det är höstlov. Vi pedagoger jobbar måndag till onsdag men jag behöver inte jobba mer än en dag då jag redan jobbat in två dagar genom kompetensutveckling under helger och kvällstid för att få lite mer sammanhållen ledighet. Det har onekligen varit en hektisk men samtidigt rolig höst med många händelser av positiv art. Men det skall ändå bli skönt att ”landa” och ta dagen som den kommer utan att planera en massa.

Just nu sitter jag på jobbet och inväntar något jag längtat efter ett tag nu, massage av rygg, nacke och axlar. Jag tenderar att bli stel i musklerna av en massa bilkörning och det har ju blivit en del av den vara senaste tiden…..

På tal om vecka 44 så är det återigen dags för arbetslagsutveckling för anställda i Vara kommun nästa år och just vecka 44 skall vi en vecka till Prag för att förkovra oss. 2005 var vi på Island och 2001 bar det av till Mallorca. Prag är ju en trevlig stad så förhoppningsvis blir det en bra arbetsvecka. Upplägget har varit att jobba från 8 till lunch för att få några timmar ledigt på efftermiddagen för egna strövtåg och sen jobb fram tills kvällskvisten igen. Vi har varit möra efter de två tidigare veckorna då vi kommit hem söndag kväll och sen raka vägen till lektioner måndag morgon. Då vi bor tre och tre i hotellrum så "sliter" det en del rent psykiskt och man blir väldigt trött att ha människor omkring sig 24 timmar om dygnet!! Sån är jag i alla fall!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Henrik,
Inte nog med att du var "radio-kändis" när man fick höra dig i radio. Nu är du ju TV-kändis också!!! Synd att Du inte fick komma fram till "Heta stolen" bara. Det var ju sååå nära!
Ha det gott,
Mvh
Marie Sandberg