12 okt. 2008

Veckan

Äntligen kom helgen!! Naturligtvis blev veckan riktigt hektisk då jag var så trött efter resan. Tisdagar är en mycket intensiv dag på jobbet. När jag kom hem anlände Eva och Ian från Nya Zeeland. Eva Ekstam föder upp whippets under kennelnamnet Ronndal. Hon har bl. a fött upp Junis pappa Beckham (Ronndal Zinedine Zidane). Eva och Ian dömer i Sundsvall nu i helgen och de körde runt och besökte vänner i Sverige och Norge. Vi hade det jättetrevligt men det blev lite sent med tanke på att jag skulle jobba dagen därpå. Eva och jag hamnar alltid i långa diskussioner… Om vad diskuterar vi, jo whippets naturligtvis!!

Jag åkte hem en stund på onsdag eftermiddag för att äta lite. Sen tillbaks till jobbet för ett föräldramöte så det blev en lång arbetsdag….. Torsdag blev också en extra lång arbetsdag. Efter att eleverna slutat åkte ett par kollegor och jag in till kommunhuset i Vara för att lyssna på en föreläsning av en indiska som förberedelse inför vår tripp till Indien. Det var jättespännande att lyssna på henne och hon fick oss att förstå att Indien inte är ett så enhetligt samhälle som Sverige, utan Indien är allt och en egen kontinent med mängder av kulturer, språk osv. Efteråt satt vi kvar och gick igenom praktiska saker som har med resan att göra, så sent även torsdag.

Nu i helgen har jag tagit det väldigt lugnt och bara försökt vila upp mig. Idag gick Linda och jag en lång promenad med hundarna i det vackra höstvädret. Hundarna uppskattade det mycke och även jag naturligtvis!!

Inga kommentarer: