18 feb. 2009

Bra löprunda- Good run

Ni som har tränat mycket känner säkert igen den där känslan när det känna som att man orkar hur mycket som helst. Jag har ju tränat på bra nu sedan nyåret, jag tränade naturligtvis även innan dess men sen nyår har det blivit mycket mer och betydligt mer regelbunden träning som nu börjar betala sig. Idag när jag kom hem från jobbet stack jag och hundarna (stackars Memma som är i grossess får naturligtvis stanna hemma….) ut på en runda på 10.5 km som är småkuperad hela sträckan och därför ganska krävande, men idag var en sån dag när det bara var att springa på och den tid jag klarade av var det flera år sen jag presterade senast!!!

You that have trained regularly probably know what I will write about, the feeling of being in such a shape it feels as you can go on running (or cycling, cross country skiing and so on) forever!! I have trained very hard and regular since New Year, off course I trained before that also but since New year it has been more “serious” and it has paid off. Today when I got home from work me and the dogs (accept for Memma that is soon to have her litter…) went for a run of 10.5 kilometers that is quite hilly and therefore a bit demanding but today was one of those rare occasions it feels as you can just run and run and the time was the best I have done in several years!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra Henrik
Fortsätt och skriv om positiva känslor vid träning. Det är skönt att läsa om nån som mår bra.