26 feb. 2009

Stackars uppfödare.... - Poor breeder....

För att vara hundägare och uppfödare lider jag tyvärr av allergi mot hundar. Detta avhjälps med medicinering varje dag året runt. Av någon anledning så är whippetvalpar betydligt mer allergena än vuxna whippets? Då jag vill övervaka valparnas första levnadsvecka så har jag dem inne i mitt sovrum. Detta betyder extra medicinering och även intagande av Otrivin så att näsan inte täpps igen när jag sover. I helgen skall jag flytta ut Memma och valparna i hallen utanför mitt sovrum så kommer jag må bättre men ändå kunna övervaka di små!

Skall försöka ta lite nya bilder i helgen dagtid när ljuset är bra!

Being a dog owner and breeder I unluckily suffer from allergies towards dogs… Therefore I take medicine to cope every day the whole year around. For some reason whippet puppies makes you suffer more than the adults? AS I want to keep a close eye on the puppies during thee first week I keep the litter in my bed room. This means extra medication so that I can sleep properly. This coming weekend I will move Memma and the puppies in to the hallway outside my bedroom so that I hopefully will feel better and I can still keep a close eye on the puppies.

Will try to take some new photos this weekend during the day when the light is ok!

Inga kommentarer: