19 juni 2008

Spännande arkiv

The Times i England har lagt all text som skrivits i tidningen mellan 1785 och 1985 (tydligen har lika mycket text producerats sedan 1985 till idag som mellan 1785 och 1985!!!). Allt är upplagt i ett arkiv där det går att söka på nyckelord och naturligtvis sökte jag på whippet och vips kom flera historsikt spännande texter upp!!

Anglofil som jag är tycker jag det är extra spännande att leta intressanta artiklar. Skall väl säga att hela Storbritannien är spännande, inte bara England och en av mina roligaste resor jag gjort någonsin var för snart exakt 20 år sedan då jag på egen hand botaniserade i de Skotska högländerna. Ön Isle of Skye var helt fantastisk!

2 kommentarer:

Susanne Lindström sa...

Jag har en liten "utmaning" till dig på min blogg! Kolla!

Anonym sa...

Tack för den länken, den var guld!