18 juni 2008

Vasastafetten

Banprofilen, och sträckan mellan Risberg och Evertsberg är min sträcka


Vasastafetten är ett lopp som springs som en stafett mellan Sälen och Mora och som till största del följer vasaloppsspåret förutom ibland då väg måste användas där loppet går över sjöar osv. Nu måste jag komma igång med mer regelbunen träning så att jag kan genomföra min sträcka bättre än förra året..... Min sträcka går mellan Risberg och Evertsberg och är 12 km men det lutar lite uppför de sista 7 kilometrarna och avslutas med en brant löpning på ca 1 km. Vågar inte köra på så hårt jag vill med löpträning så det får även bli cykling, långa promenader med hundarna och rullskidor. Rullskidor är en favorit och det är en skonsam träning för kroppen samtidigt som "pumpen" måste jobba hårt.





Vasastafetten springer jag med ett gäng kollegor i augusti. Det har blivit så populärt att vi i år åker två lag, med lite utfyllning av diverse släktingar. Bra att ha ett mål under sommaren så att jag kommer ut....

1 kommentar:

Susanne Lindström sa...

Jaha, skulle den där banan vara någonting?! Den ser ju hur enkel ut som helst! Klarar väl vem som helst! Skojá bá! :-D För tio år sedan hade det inte varit några problem för mig, men nu. Skulle inte tro det. Träna på!