4 aug. 2008

Vasastafetten närmar sig....

Nu är det inte många dagar kvar innan ett stort gäng drar i väg till Dalarna och Vasastafetten. I år åker vi två lag, så 20 personer kommer att vara med och springa sträckor av varierande längd mellan Sälen och Mora. Tror jag nämnt det tidigare men jag kommer att springa 12 km mellan Risberg och Mora och 5 km går i terrrängen på stigar, spångar osv. innan vi hamnar på landsvägen upp mot Everstberg förbi sjöarna som Vasaloppet går över men som vi naturligtvis måste undika... Det lutar lite hela vägen upp mot Evertsberg så det är lite halvsegt att springa denna sträckan.

Igår for jag till Mösseberg och provade på att springa ett spår som lokala orienteringsklubben förestår och jag hade hört att denna bana är krävande och hu så jobbiga dessa 9 km var och vilka långa branta backar att ta sig uppför.... Tröstade mig med att sträckan jag springer på lördag inte är lika jobbig alls, även om den är längre. Bland annat passerade jag förbi ovanför naturreservatet Vråhålan där man får en vidunderlig utsikt från berget över omgivningarna. Tog mig inte hela vägen fram till bergskanten då jag numera lider av förskräcklig svindel som kommit de senaste åren. Under gymnasietiden var jag med i en klätterklubb och hade inga problem alls med höjder och under lumpen gjorde jag två fallskärmshopp, men inget skulle få mig att ägna mig år dylika aktiviteter nuförtiden....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Henrik, gud vad du är hurtig om jag bara hade hälften av det skulle jag vara glad. Men nu har jag iallefall köpt mig ett par gympa skor alltid en början.

Ha det gott Janet

Susanne Lindström sa...

Lycka till så otroligt mycket!