21 jan. 2009

Träning - Training

I am now trying to get back in to shape and once every week now I try to do one training session that is a bit harder. One of the best ways is to use a treadmill (hope this is the correct word??). Around were I live it is very flat so I hardly ever train having to run up slopes but on the treadmill I can “simulate” slopes as the treadmill can be raised from the floor and I run at an angle of 9 degrees. 4 times for four minutes and two minutes of active rest between the workouts is very, very demanding as at the end of each workout I nearly reach my maximum heart beat.

I filmed myself for a short moment the other day so the quality is not the best…

Nu när jag försöker komma I form igen och vid ett träningstillfälle per vecka kör jag ett hårdare pass och då använder jag ett löpband då det är så platt runtom där jag bor. Så jag ”simulerar” en längre uppförsbacke genom att använda löpbandet som jag sätter på en lutning av 9 procent. Sedan kör jag fyra intervaller om fyra minuter med två minuters vila mellan (då går jag sakta). Detta är väldigt jobbigt och i slutet på varje intervall är jag inte långt ifrån min maxpuls.

Jag filmade mig själv med mobilen häromdagen för att visa och resultatet blev inte det bästa……

2 kommentarer:

Patience-please sa...

I get my exercise walking the whippets, in groups of two, three, and three. I should be skinny!

Good for you! You are doing so well!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Roligt med film, men pga filmen hackar lite?? såg det ibland lite farligt ut. Jag hade nog seglat av bandet direkt ;-D
Annelie tog foton en gång när vi tränade på gymet och då stod "muskelkillarna" och flinade pga vi hade så lite vikter på. (typ 5 kg eller nåt) men vi tyckte det var rätt kul med...