16 jan. 2008

Cykelträning med "Trainer"






Av någon outgrundlig anledning har jag fått ont i hälområdet och idag när jag jobbade blev det bara värre ju mer jag gick så jag skippade att springa eller gå med hundarna när jag kom hem. Jag satte mig på min mountainbike och hundarna fick trava med i lagom takt i blåsten över fälten. Strax innan vi kom hem släppte jag gänget då det finns en jättebra åker att springa på som ligger i träda. Så alla fyrbenta var nöjda med motionen när vi kom hem, men inte deras ägare.........


Jag valde en annan motionsform idag för att inte belasta hälen och den finns nere i vår "pittoreska" källare. Där har jag hängt upp min landsvägsracer på en så kallad trainer. Bakhjulet hängs upp som på en ställning och bakom sitter en metallsnurra som däcket snurrar på. Metallsnurran går att justera så att trycket ökar och det blir jobbigare att trampa. Ni ser själva på bilden och i förgrunden står mina cykelskor.




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Henrik,
Testar om jag kan lägga in kommentar från jobbdatorn utan probem.... Läcker träningscykel!
Mvh
Marie Sandberg