31 jan. 2008

Jönköping

Idag for ett stort gäng lärare och elever till Jönköping för friluftsdag (så mycket fri luft blev det kanske inte...) på Rosenlundsbadet vid Elmia. Ganska "smörig" uppgift att ta på sig och klart lugnare än att ha vanliga lektioner. Allt flöt smärtfritt och alla barnen kom med hem... Mitt i när eleverna badade som intensivast kunde jag passa på och besöka badets "Friskotek" och spenderade en timme på ett fantastiskt löpband. Det blev ett antal intervaller med lutning och efteråt var jag ganska slut!! Som jag påpekat tidigare så är det oerhört platt runtom där jag bor så kommer jag över ett löpband passar jag på att simulera backar för lite extra utmaning. Det som slog mig när vi var inne i badet var ljudnivån där inne. Förutom vår skola var det tre stycken till där och stackars personal som går där dagligen. De har säkert hörselskydd, men ändå….

Inga kommentarer: