17 jan. 2008

Tentan och nya studier

Yes!!! Fjärde och sista tentan resulterade i ett VG!!! Skönt efter allt slit! Tanken är att jag skall föra in mer kompetens kring genusfrågor på min arbetsplats. Jag är lärare och i vårt arbetslag kände vi att denna kompetens behövdes och då jag finner genusfrågor som extra spännande tog jag på mig uppgiften! Nästa vecka drar b-kursen igång och jag har redan börja läsa i kurslitteraturen.

Just nu läser jag en bok som heter Till försvar till kvinnans rättigheter av Mary Wollstonecraft och tänk att en bok skriven på 1700-talet ändå kan vara så aktuell. Mycket känns förlegat och otidsenligt i hennes tankar men budskapet i helhet är lika aktuellt idag! Wollstonecraft inspirerade Virginia Woolf som även hon skrivit en milstolpe inom feminsitisk litteratur, Ett eget rum, som jag rekommenderar att läsas.

Inga kommentarer: